بررسی دوچرخه: ناوگان دوچرخه GP زمان زندگی Cole Paton | غول دوچرخه بین المللی

کول پاتون اهداف بزرگی برای سال 2023 داشت. به عنوان یکی از خصوصی‌کنندگانی که از غول حمایت می‌شد و روی سری مسابقات ماراتون XC و ماراتون XC تمرکز می‌کرد، می‌دانست که رقابت سختی خواهد بود. او با 30 مرد حرفه ای برتر در رقابت برای این سری روبرو بود که توسط سازمان دهندگان مسابقه انتخاب شده بودند و همگی به دنبال یک کیف پول 250000 دلاری بودند. برای قرار گرفتن در میان مدعیان برتر، همه چیز باید عالی باشد، از جمله دوچرخه ها و تجهیزات کول.

این سری از این نظر منحصر به فرد است که شامل سبک های بسیار متفاوت مسابقه می شود. با ترکیبی از مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستانی مانند Sea Otter Classic در کالیفرنیا و Leadville Trail 100 در کلرادو، به‌علاوه مسابقات سنگ‌ریزه‌ای طاقت‌فرسا مانند Unbound در کانزاس و Big Sugar در آرکانزاس، رقبا را در سراسر ایالات متحده از مسیرهای تک مسیر در ارتفاع 12000 فوتی می‌برد. به جاده های شنی در زمین های کشاورزی غرب میانه، سواران و تجهیزات آنها را به روش های بی شماری آزمایش می کند.

در طول فصل، کول با سه دوچرخه مختلف جاینت مسابقه داد و تمرین کرد. با چهار مسابقه از هفت رویداد Life Time GP که مسابقات سنگریزه بود، او بیشترین زمان را صرف Revolt Advanced Pro خود کرد، یک دستگاه کامپوزیت سبک وزن با پایه صندلی D-Fuse برای انطباق نرم و یک تراشه چرخشی در عقب برای تنظیم فاصله بین دو محور و لاستیک. فاصله برای مطابقت با زمین

برای مسابقات ماراتن XC، کول به XtC Advanced SL 29 خود، سبک ترین قاب دم سخت تولید شده توسط Giant برای ترکیبی از کنترل خارج از جاده و کارایی، تکیه کرد. او همچنین زمان زیادی را برای Anthem Advanced Pro 29 خود صرف کرد، که یک قاب کامپوزیت سبک وزن را با سیستم تعلیق FlexPoint Pro برای زمین های فنی بیشتر جفت می کند. این دوچرخه‌ای است که کول برای برنده شدن مسابقات قهرمانی ملی ماراتن دوچرخه‌سواری MTB ایالات متحده از آن استفاده کرد – که بخشی از سری Life Time نیست، اما یکی از اهداف اصلی او در سال جاری است.

علاوه بر دوچرخه‌ها، کول از Giant XCR 1 30 WheelSystem در دوچرخه‌های کوهستانی، CADEX AR 35 WheelSystem برای رویدادهای سنگ‌ریزه‌ای و کلاه ایمنی Giant Rev Pro برای همه مسابقات خود استفاده کرد.

کول گفت: «امسال حدود 5000 مایل با Revolt، 3000 مایل با XtC و 3000 با Anthem سوار شدم. با توجه به ساختار گرندپری که چهار مسابقه شن و سه مسابقه دوچرخه سواری در کوهستان است، در طول سال دوچرخه ها را برای بلوک های تمرینی عوض می کنم. من دوست دارم قبل از رویدادی با دوچرخه‌ای که مسابقه می‌دهم، آماده‌سازی خود را انجام دهم، مخصوصاً به این دلیل که موقعیت‌های سواری من بین دوچرخه‌های سنگریزه و کوهستانی من متفاوت است.»

کول زمانی که در ماه آوریل در Sea Otter Classic روی سکو به پایان رسید، شروعی قوی در این سری داشت. او پس از کسب مقام سوم در آن مسابقه 70 مایلی XC گفت: “XtC یک موشک مطلق در مسیرهای تپه ای و سریع بود.” “برای صعود بسیار سبک است و بسیار سفت و چابک برای پمپ کردن روی تمام میله های آب با سرعت بالا.”

نقطه پایین سال در دومین مسابقه از سری Life Time، مسابقه معروف سنگریزه Unbound در کانزاس بود. او گفت: “من با تمرین بیش از حد وارد آن مسابقه شدم و در نتیجه یک ویروس گرفتم.” “با توجه به اینکه در اوایل این سری بود، باید بهترین نتیجه ممکن را برای رقابت در کل حفظ می کردم. در آینده باید به بدنم اجازه می دادم استراحت کند، زیرا مسابقه 200 مایلی با یک بیماری عذاب آور بود.

کول توانست ریکاوری کند و در دور بعدی، کراشر در مسابقه شن توشار در یوتا، بازگردد، جایی که دومین سکوی خود را به ثمر رساند، این بار در Revolt Advanced Pro خود. از آن نقطه به بعد، او به مسیر برگشت.

وقتی نوبت به تمرین و آمادگی می رسید، کل فصل یک تجربه یادگیری بود. کول گفت: “برای رقابت در این رویدادهای طولانی تر، حجم تمرین من به طور قابل توجهی افزایش یافته است.” “امسال، من به توسعه قدرت ذهنی خود متمایل شدم. من از نزدیک با یک مربی عملکرد ذهنی کار می کنم و رشد فوق العاده ای را در ذهنیت خود به عنوان یک ورزشکار و فردی احساس کرده ام.

در حالی که آموزش اغلب بسیار ساختار یافته است، کول می‌گوید که او نیز برای انجام انواع سواری‌هایی که دوست دارد، وقت می‌گذارد. او گفت: “برای سوار شدن روحم، من عاشق بردن سرود خود به اعماق جنگل هستم.” برخی از سواری های مورد علاقه من امسال در خیرونا، اسپانیا بود. داونی ویل، کالیفرنیا؛ لیونورث، واشنگتن؛ دورانگو، کلرادو؛ و بنتونویل، آرکانزاس.”

یکی از امتیازات برتر این سری، کسب رتبه پنج برتر در مسابقات افسانه‌ای Leadville 100 در XtC Advanced SL 29 خود بود. اما افتخارآمیزترین لحظه کول در رویداد نهایی در آرکانزاس، مسابقه سنگ‌ریزه بزرگ شکر بود. او گفت: “اگرچه این بهترین نتیجه من در سال نبود، شکر بزرگ نقطه برجسته فصل من بود.” من یک چیدمان دوچرخه منحصربه‌فرد داشتم و به من این امکان را می‌داد که به طور تهاجمی مسابقه دهم و از همان ابتدا به مسابقه روحیه بدهم.»

آن عملکرد در Big Sugar، جایی که کول پنجم شد تا در مجموع جایگاه سوم خود را در این سری کسب کند، نشان داد که دوچرخه و تجهیزات در روز مسابقه چه عامل مهمی می توانند باشند.

کول می‌گوید: «تنظیمات My Revolt در Big Sugar بازی را تغییر داد. «سنگ‌های تیز آنجا به خاطر خرد کردن لاستیک‌های سنگ‌ریزه‌ای و از هم پاشیدن مسابقه بدنام هستند. Revolt دارای تراشه‌ای است که فاصله بین دو محور را برای پایداری بیشتر افزایش می‌دهد و همچنین فاصله تایر بیشتری را فراهم می‌کند. این به من اجازه داد تا لاستیک‌های بزرگ‌تر را جا بزنم و لاستیک‌های پهن و پرحجم با محافظت بیشتر از دیواره جانبی را انتخاب کردم.

این تصمیم نتیجه داد و کول گفت که مورد توجه رقبای او قرار نگرفت.

او گفت: «نه تنها می‌توانستم سریع‌تر از تمام بخش‌های درشت عبور کنم، بلکه می‌توانم خطوط مختلف را سوار کنم و به راحتی از روی صخره‌ها غلت بزنم و به دفعات بهبودی بیشتری پیدا کنم.» “این به من امکان داد تا جایی که دیگران نمی توانند حرکت کنند و مسابقه را کنترل کرده و به آن روحیه بدهم، حرکت کنم. The Revolt یکی از معدود قاب‌های سنگریزه‌ای است که می‌تواند لاستیک‌های این اندازه را پاک کند و نقش بسیار زیادی در عملکرد من داشت. عملکرد مهمی به نظر می‌رسد، زیرا راه‌اندازی دوچرخه من به وضوح دارای یک مزیت است و به احتمال زیاد نحوه راه‌اندازی دوچرخه‌های سنگی خود را در آینده تغییر خواهد داد.»

با پایان یافتن فصل 2023، کول اکنون قبل از شروع تمرینات جدی برای سال آینده استراحت می کند. گرندپری لایف تایم 2024 با Sea Otter Classic در آوریل آینده آغاز می‌شود و انتخاب‌ها و پیشرفت‌های بیشتری برای دوچرخه و چرخ دنده‌ها وجود خواهد داشت قبل از اینکه اولین تفنگ استارت شروع شود.